У період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги обліку розрахункових операцій (далі-КОРО) і розрахункової книжки (далі – РК), зареєстрованої в територіальному органі Міндоходів (за формою згідно з додатком 1 та додатком 2 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Наказом № 417). У разі настання зазначених подій користувач РРО до початку обслуговування покупців повинен:
- підрахувати готівкові кошти, що знаходяться на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО) та звірити цю суму із сумою виручки, отриманої за день, на підставі контрольної стрічки (ці суми повинні збігатися);
- записати в корінці першої розрахункової квитанції з позначкою «службове внесення» суму готівки, що знаходиться у скриньці, РРО на початок ремонту РРО або відключення електроенергії;
- переписати згідно з контрольною стрічкою РРО номери касових чеків до розд. 3 КОРО. При цьому заповнюються тільки графи 1 -5.
Під час обслуговування покупців користувач РРО повинен:
- заповнити розрахункову квитанцію, приймаючи від покупців гроші. Розрахункова квитанція складається з двох частин – корінця та відривної частини. Суми, зазначені в корінці, мають відповідати сумам, зазначеним у відривній частині квитанції;
- видати покупцю відривну частину квитанції не пізніше завершення розрахункової операції (у момент видачі решти);
- записати до корінця розрахункової квитанції з позначкою «службова видача» суму готівки, що вилучається наприкінці робочого дня з місця проведення розрахунків. Такі ж самі дії здійснюються, якщо протягом робочого дня з місця розрахунків вилучаються готівкові кошти.
Після встановлення відремонтованого РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно:
- підрахувати суму виручки, отриманої за час відключення електроенергії (за корінцями розрахункових квитанцій);
- включити РРО і провести через нього суми розрахунків за розрахунковими квитанціями окремо за кожною ставкою ПДВ- вибити чек на суму виручки, отриманої під час відключення електроенергії. Якщо через відключення електроенергії в РРО відбулося обнуління оперативної пам’яті, то після її включення через РРО потрібно провести й суму виручки, отриману до відключення електроенергії (на підставі даних контрольної стрічки) окремо за кожною ставкою ПДВ. Виконати Х-звіт і звірити суму за ним із сумою, підрахованою за корінцями розрахункових квитанцій;
- виконати операцію «службова видача» на суму коштів, вилучених із місця проведення розрахунків, за розрахунковими квитанціями;
- виконати Z-звіт і на підставі його даних заповнити розд. 2 КОРО (графи 5-8);
- заповнити графи 6, 7 і 8 розд. 3 КОРО. Зазначити дату й час закінчення використання розрахункових квитанцій, серію та номер останньої використаної розрахункової квитанції, а також номер Z-звіту, роздрукованого після введення РРО в дію;
- провести операцію «службове внесення» на суму коштів, що зберігаються на місці проведення розрахунків та внесені до скриньки РРО. У розрахунковій книжці на цю ж суму зробити запис «службова видача».
Після цього розрахунки з покупцями проводяться через РРО. Якщо протягом дня розрахунки з покупцями продовжувалися, то після закінчення робочого дня потрібно виконати ще один звіт. Дані такого Z-звіту відображаються в КОРО окремим рядком. У такому разі до КОРО має бути підклеєно обидва Z–звіти.
|